Nawigacja
Zegar
Losowe zdjêcie
Kalendarz
Po | Wt | ¶r | Cz | Pi | So | Ni |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |
Brak wydarzeñ.
Logowanie
Tytuł: Młodzież z naszej szkoły znowu pojedzie do Grecji!
We wrzeÅ›niu otrzymaliÅ›my informacjÄ™, że projekt „Uczniowie z ZSZ w Skalbmierzu na europejskim rynku pracy”, numer 2020-1-PL01-KA102-078849 zostaÅ‚ zatwierdzony do realizacji z listy rezerwowej Programu Erasmus+ sektora KsztaÅ‚cenie i szkolenia zawodowe Konkurs 2020 i otrzymaÅ‚ dofinansowanie z projektu „MiÄ™dzynarodowa mobilność edukacyjna uczniów i absolwentów oraz kadry ksztaÅ‚cenia zawodowego” finansowanego z Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój.
Projekt "Uczniowie z ZSZ w Skalbmierzu na europejskim rynku pracy" zakÅ‚ada realizacjÄ™ dwóch mobilnoÅ›ci we wspóÅ‚pracy z doÅ›wiadczonÄ… greckÄ… organizacjÄ… przyjmujÄ…cÄ… Olympus Education Services. W pierwszej, która odbÄ™dzie siÄ™ od 22 marca do 2 kwietnia 2021 roku udziaÅ‚ weźmie 15 Techników Pojazdów Samochodowych oraz 8 Techników Mechanizacji Rolnictwa, a w drugiej (12 – 23 kwietnia 2021) udziaÅ‚ weźmie 15 Techników Pojazdów Samochodowych oraz 10 Techników Mechanizacji Rolnictwa. W ramach każdej mobilnoÅ›ci uczniowie realizować bÄ™dÄ… 80-godzinny program praktyk zawodowych oraz bogaty program edukacyjno-kulturowy.
Projekt zostaÅ‚ tak zaplanowany, aby pozytywnie wpÅ‚ywaÅ‚ i realizowaÅ‚ wszystkie zidentyfikowane w Europejskim Planie Rozwoju potrzeby i kluczowe obszary. Każda podejmowana przez nas inicjatywa ma co do zasady przyczynić siÄ™ do rozwoju placówki, a wiÄ™c realizacji potrzeb czy poprawy funkcjonowania szkoÅ‚y w konkretnych sektorach. Projekt zakÅ‚ada nastÄ™pujÄ…ce cele iloÅ›ciowe i jakoÅ›ciowe, które przeÅ‚ożą siÄ™ na realizacjÄ™ potrzeb i poprawiÄ™ w kluczowych obszarach:
1. Realizacja dwóch 2-tygodniowych mobilnoÅ›ci dla w sumie 48 uczniów, którzy wraz z opiekunami wyjadÄ… do Grecji i realizować tam bÄ™dÄ… program praktyk oraz program kulturowy.
2. Rozwój wÅ›ród kolejnych nauczycieli i uczniów kompetencji jÄ™zykowych z naciskiem sÅ‚ownictwo branżowe oraz codziennÄ… komunikacjÄ™ w jÄ™zyku angielskim.
3. Stworzenie zestawu 4 certyfikatów projektowych i innych narzÄ™dzi, które pozwolÄ… zapewnić jak najwiÄ™kszÄ… uznawalność efektów ksztaÅ‚cenia uzyskanych dziÄ™ki uczestnictwie w projekcie i stanÄ… siÄ™ podstawÄ… do zbudowania dobrego CV.
4. ZwiÄ™kszenie szans mÅ‚odzieży z naszej szkoÅ‚y na rynku pracy, poprzez umożliwienie im nabycia cennych kompetencji (jÄ™zykowe, zawodowe, spoÅ‚eczne), uzyskanie doÅ›wiadczenia wynikajÄ…cego z praktykowania w prawdziwym Å›rodowisku pracy czy wykreowanie wielu pozytywnych postaw zwiÄ…zanych z podejÅ›ciem do pracy, ale również swoich umiejÄ™tnoÅ›ci i wiedzy.
5. Rozwój kadry pedagogicznej w zakresie metodologii nauczania, ale również zarzÄ…dzania i realizacji projektów. Zyskane w tej materii doÅ›wiadczenie pozwoli na realizacje kolejnych, bardziej zaawansowanych inicjatyw.
6. Pozyskanie przynajmniej 2 nowych partnerów zagranicznych i stworzenie platformy sÅ‚użącej wymianie dobrych praktyk i doÅ›wiadczeÅ„ miÄ™dzy sektorem edukacji zawodowej a rynkiem pracy.
7. ZwiÄ™kszenie renomy szkoÅ‚y w regionie - rozwój europejskiego wymiaru placówki.
8. Wzrost Å›wiadomoÅ›ci uczniów w zakresie odmiennoÅ›ci kulturowej. WyksztaÅ‚cenie takich postaw jak: tolerancja, ciekawość Å›wiata, otwartość. Zapoznanie uczniów z GrecjÄ…, jej kulturÄ…, historiÄ… czy tradycjÄ….
9. Umożliwienie uczniom 2 kierunków ksztaÅ‚cenia (technik mechanizacji rolnictwa, technik pojazdów samochodowych) przetestowania swoich umiejÄ™tnoÅ›ci i wiedzy nabytej w trakcie edukacji szkolnej. Pozwoli to zidentyfikować ich mocne i sÅ‚abe strony i pomoże ustalić dalszÄ… Å›cieżkÄ™ rozwoju zawodowego.
10. Integracja uczniów z różnych klas i zawodów, co wpÅ‚ynie pozytywnie na realizacjÄ™ wewnÄ…trz szkolnych inicjatyw, w których biorÄ… udziaÅ‚ uczniowie w różnym wieku i z różnych klas. Dodatkowo bÄ™dzie to w perspektywie dÅ‚ugofalowej budować jeszcze lepszÄ… atmosferÄ™ w szkole i wzmacniać wspóÅ‚prace na linii uczniowie - nauczyciele.
11. Implementacja nowej metodologii szkoleniowej wÅ›ród nauczycieli.